Protesta publicitària

dimecres, 21/09/2011 | Història

M’ha interessat molt la notícia destacada ahir en el digital de La Vanguardia.es sobre les protestes als plafons publicitaris de les carreteres, aquesta notícia explica com una empresa anomenada “Voxpressing” recull un munt de protestes a la seva web i a través d’un sistema de micromecenatge basat en abonar 2,65€ per persona, aconsegueixen finançar aquest plafó, balla publicitària o com anunci en premsa durant 15 dies. La notícia recull la imatge d’un dels primers plafons, ha sigut el que es pot veure en l’accés principal a l’hospital de Mataró i el centre comercial Mataró Parc on es pot llegir en majúscula “A Mataró no et posis malalt”, sobre les retallades en sanitat.

Això em pensar en les pròximes eleccions del mes de novembre, on els partits polítics lloguen aquests plafons per mostrar el seu cap de llista amb lemes més o menys cridaners. S’imaginen vostès en una mateixa carretera trobar-se plafons un al costat de l’altre amb lemes polítics i de protesta a la vegada? Trobo per tant molt interessant que es dugui a terme aquesta simbiosi. Això mostraria una realitat social present, primer en el descrèdit cada vegada més de la classe política, i segona basada en la indignació col·lectiva de la crisi.

Segons algunes informacions, aquest tipus de plafons ja altera a la classe política i molt més si aquesta iniciativa té continuïtat i èxit. Ara però el ciutadà com gestiona aquesta indignació amb el descrèdit de la política? Seran ara les empreses de publicitat dels partits qui hauran de fer mans i mànigues per captar l’atenció i sobretot convèncer al ciutadà per votar aquella formació política. Per un polític ha de ser molt xocant passar per la carretera i veure aquest missatge tan clar i tant insidiós en contra de la seva política. Els instigadors ja cerquen aquest xoc no només pel polític, sinó també pel propi ciutadà, perquè reflexioni quan sigui el moment d’anar a les urnes quina opció política li convé més en aquest context actual.

Sincerament felicito aquest tipus d’iniciatives perquè és a través de la imatge i més concretament des dels grans aparadors on els missatges es fan efectius i pròxims. Sobre el tipus de missatges, en la seva pàgina web es poden veure molts diferents com per exemple : “A los que os hemos confiado en el sistema, ¡nos habéis fallado!”, “No a los guardarraíles asesinos”, o “La Cataluña independentista le habla a España”, etc.

Serà interessant doncs circular aquesta tardor per les carreteres i veure per exemple plafons del PP amb el seu cap de llista incitant-nos a votar o amb missatges contra la immersió lingüística, i amb el plafó del costat amb un missatge tant clar com “La Cataluña independentista le habla a España”.

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús