Quan Katy Perry, en el seu millor moment, va pronunciar el mot ‘Mataró’

dimarts , 17/02/2015 | Concerts

Katy Perry, The Prismatic World Tour (2014-2015)Si la gira d’una diva del pop passa per Barcelona en el seu millor moment i es té certa tirada pel tipus de proposta que aquest model d’artistes ofereixen –cançons infeccioses, hedonisme, grans espectacles per a multituds, canvis de vestuari, etc.–, cal anar-hi, perquè no fer-ho pot significar perdre un tren que potser no tornarà a aturar-se. No va tenir res a veure veure Lady Gaga el desembre del 2010, en el zenit del seu fulgurant ascens després de ‘The Fame Monster’ (2009), que fer-ho el 2012, després de la primera garrotada que van significar les reaccions a ‘Born this way’ (2011): que Gaga vomités durant el xou des de dalt de la torrassa del castell de cartró-pedra de l’antiquada escenografia serveix d’escatològica metàfora del declivi de l’artista.

Per aquest motiu calia fitxar sí o sí amb Katy Perry en la parada al Palau Sant Jordi del seu Prismatic World Tour, que recull els millors temes dels seus exitosos tres últims àlbums, ‘One of the boys’ (2008), ‘Teenage dream’ (2010) i ‘Prism’ (2013), discos lluny de ser rodons (només literalment), però que junts sumen entre mitja dotzena i una desena de ‘hits’ indiscutibles. No en va el concert de Barcelona pràcticament va coincidir en el temps amb l’actuació de la californiana a la Super Bowl, la final de la lliga de futbol americà, que és la retransmissió televisiva amb més audiència als Estats Units i un dels espectacles més vistos a tot el món. Els últims anys l’han amenitzat Beyoncé, Madonna i Bruno Mars: ‘top of the pops’.

Perry, que es va disculpar per la seva absència a Barcelona –només havia actuat el 2008 a l’Apolo–,  va desplegar el seu imaginari kitsch i colorista, entre naïf i provocador. Ho va fer en posades en escena que van fer pensar en una versió ‘raver’ del musical d”El rei lleó’ –segment que va obrir ‘Roar’–, en l’Antic Egipte retro futurista del vídeo de ‘Remember the time’ de Michael Jackson –on van sonar els greus de ‘Dark horse’–, en el musical ‘Cats’ –amb un dels moments musicalment més desafortunats del xou, la descafeïnada versió estil Broadway de ‘Hot n cold’; l’altre fiasco va ser que es ventilés ‘Last friday night (T.G.I.F.)’ en un ‘medley’ amb ‘This is how we do’–, i en l’escena acid dels 90 –on van brillar en colors fluorescents ‘Teenage dream’ i ‘Cailornia girls’–.

Katy Perry, The Prismatic World Tour (2014-2015). FireworkEl xou no va defugir cap dels clixés dels concerts de les dives del pop. No van faltar el segment dedicat a les balades –que en el cas de Perry va adoptar un format acústic, amb la cantant rascant la guitarra–, ni les atencions als fans, moments que acostumen a ser un llast i que es carreguen el ritme de l’espectacle. Però això últim, que sovint és tan tediós, va resultar en un dels moments simpàtics de la vetllada, quan l’emocionat fan que Perry va fer pujar a l’escenari va demanar a l’estrella del pop si podia pronunciar el nom del municipi d’on ell venia: “Please, can you say ‘Mataró’?”, va dir nerviós; se suposava que havia de traduir-la de l’anglès al català. I la diva el va complaure amb un accent prou convincent i amb la veu agudíssima amb què es va passar la nit animant el públic i trepanant-li els timpans.

Entre les ‘pop star’ que tenim ara mateix en actiu, Katy Perry no és ni la millor cantant –tot i que se’n surt prou bé: de potència pulmonar en té de sobres– ni la millor ballarina, ni té les millors cançons al repertori, ni el seu imaginari –còmic fins al ridícul– és el més artísticament interessant. Però és simpàtica i penca per oferir el xou que el seu públic pot esperar d’ella: sobrevolant l’audiència penjada d’un ram de globus de colors, i acabant amb un ‘Firework’ al qual li va faltar volum i intensitat; sort del cop d’efecte de les ulleres de cartró ‘prismàtiques’ que van compensar la manca de focs artificials, però llàstima que no n’hi hagués per a tothom. Un xou sense sorpreses però tampoc sense decepcions.

Etiquetes:

Comenta

(*) Camps obligatoris

L'enviament de comentaris implica l'acceptació de les normes d'ús