Els gossos podran accedir al metro a partir de l’1 d’octubre!

dilluns, 21/07/2014 | Ciutat

shutterstock_164733143

Sí! Ho heu llegit bé! Els propietaris de gossos de la ciutat esteu d’enhorabona. A partir de l’1 d’octubre, moment en què entra en vigor la nova ordenança municipal de tinença, protecció i venda d’animals, podreu viatjar amb el vostre gos pel metro de la ciutat.

Tot i que encara no s’han concretat les condicions, es preveu que hi hagi certes restriccions com la necessitat de portar-lo amb morrió o la prohibició de portar-los en les hores punta del servei, limitació semblant a la que afecta actualment a les bicicletes.

La relació entre Barcelona i els gossos fa un temps que passa per un moment complicat. L’anunci que va fer l’Ajuntament fa uns mesos de què la nova ordenança prohibiria a tots els gossos anar deslligats va encendre totes les alarmes i va causar indignació entre tots els propietaris, que denuncien l’absència d’espais suficients per deixar-los deslligats.

Finalment aquesta polèmica mesura es veurà afectada per una moratòria de 18 mesos, durant els quals el Consistori construirà noves àrees on els gossos puguin córrer lliurement i crearà un carnet de “tinença cívica responsable”, que permetrà tenir el gos deslligat en els espais que s’acordin durant unes franges horàries determinades.

S’ha acabat la discriminació canina i amb ella les caminades de punta a punta de ciutat per poder anar a tot arreu amb la vostra mascota. Tant propietaris com gossos ho agrairan!

Els Mosssos desallotjen La Carboneria

dimecres, 19/02/2014 | General

©Maria Dias

©Maria Dias. Els Mosssos bloquejen l’accés a La Carbonera

Aquest migdia, els Mossos d’Esquadra han desallotjat la casa ocupada La Carboneria del carrer Urgell, que des de novembre del 2008 funciona com a centre social. L’acció policial ha sorprès per la potència dels efectius que hi han dedicat els Mossos d’Esquadra: uns 150 agents han participat en el desallotjament.

Els cossos de seguretat han tancat la confluència d’Urgell amb Floridablanca fins quarts de quatre de la tarda, amb un espectacular dispositiu policial poques vegades vist a l’Eixample en els darrers temps: furgonetes, helicòpter i antidisturbis han participat en una acció en què han hagut de despenjar dos joves subjectes al taulat de la casa per arnesos.

L’acció s’ha dut a terme davant les increpacions d’alguns veïns a peu de carrer i també des dels balcons. La policia s’ha emportat uns vint joves que hi havia dins La Carboneria. L’actual propietari de l’edifici és la multinacional Barclays Bank. –Ricard Martín

 

Creadors barcelonins del món, contacteu-nos!

dimecres, 12/02/2014 | General

Sabem que hi ha barcelonins escampats per tots els racons del món. Els Estats Units, Europa, Amèrica del Sud, i fins i tot molts països asiàtics acullen joves que decideixen marxar de la nostra ciutat per tenir noves oportunitats.

Les raons poden ser moltes: precarietat laboral, ganes de veure món, necessitat d’ampliar horitzons… Tots tenim amics i familiars que viuen fora de les nostres fronteres. Des de Time Out Barcelona busquem aquells barcelonins que fan coses creatives, allà on siguin. Un director de teatre a Munic? Un dissenyador de samarretes a Sydney? Un pintor a Rio de Janeiro? Des de Time Out Barcelona els ajudarem a donar-se a conèixer. I qui sap, potser tornen…

Només cal que visitin el web creativa.barcelona.cati s’inscriguin al mapa mundi que hi trobaran. Les seves creacions arribaran més lluny que mai!

mapes

Tags: , , ,

Un Time Out per als nous temps

divendres, 31/01/2014 | General

Jair Domínguez, Aina Clotet, Llucia Ramis i Guille Milkiway els protagonistes de la nova secció La Ruleta

Jair Domínguez, Aina Clotet, Llucia Ramis i Guille Milkiway els protagonistes de la nova secció La Ruleta

Havia de passar: Time Out Barcelona es renova amb l’objectiu d’oferir una experiència de lectura millor, ser més divertida, més cultural i més decisiva. En la línia del que va fer el nostre germà gran el setembre del 2012, Time Out London, hem decidit eliminar bona part de les agendes. A partir de la setmana que ve, a Time Out Barcelona trobaràs el més nou i el que més ens agrada. Què fan a cada teatre, tots els concerts de la setmana, les sessions més ‘cool’ o les conferències més interessants ho trobaràs, com ara, al nostre web i a les nostres aplicacions per a iPhone i Android. Les millors activitats apareixeran a la revista amb articles escrits per alguns dels millors experts de la ciutat. Perquè t’inspiris i puguis triar amb la nostra ajuda.

Ampliarem les seccions de Botigues (es dirà Tendències) i Llibres. Canviem A la Ciutat per Coses per fer, i Nit es converteix en Clubs. Volem que ens llegeixis de la primera a l’última pàgina i no deixarem escapar l’oportunitat d’aconseguir-ho. Volem sorprendre’t cada setmana i farem tots els possibles perquè continuem sent la teva revista de Barcelona.

Et donem unes quantes pistes del que trobaràs a la revista de la setmana que ve:

NOU DISSENY
Time Out Barcelona oferirà, a partir de la setmana que ve, un disseny més net, menys atapeït i amb més ganxo. Hem canviat el tipus de lletra i hem creat una sèrie de peces que et faran més fàcil i directa la lectura dels articles. No et perdràs mai!

NOVA ESTRUCTURA
Reorganitzem la revista perquè tinguis una experiència de navegació millor, amb la cultura al davant i l’oci al darrere. Menjar i Beure i Tendències (ex-Botigues) passen al final. I la revista començarà amb una secció principal de més gruix, seguida dels reportatges i les següents seccions: Coses per fer, Cinema, Teatre i Dansa, Música i Clàssica, Comèdia, Clubs (ex-Nit), LGBT (ex-Gai i Lèsbic), Art, Llibres, Menjar i Beure i Botigues.

NOVA PRIMERA PART
La revista començarà de manera més directa. Cada setmana us direm què serà notícia a la ciutat, quin és el repte que ens heu marcat, i us descobrirem gent singular de Barcelona. També seguirem parant l’orella al carrer i, a més, us introduïrem les paraules noves que hem sentit a la ciutat. Alhora, trobareu La ruleta (més informació aquí a la dreta) i amplificarem les coses menys conegudes, però que hauries de descobrir.

EL TOP 10
L’última pàgina estarà dedicada a un rànquing creatiu, on trobaràs des dels deu invents més divertits de Barcelona als joves adolescents més rebels.

ENS AGRADA
Els redactors de Time Out es mullaran més i triaran, a cara descoberta, el millor de la setmana. Les seves recomanacions són les de tots i volem que ho sapigueu!

LA RULETA: QUATRE NOMS PER MARCAR EL PAS
Sí, segur que els coneixeu. Són Jair Domínguez, Aina Clotet, Llucia Ramis i Guille Milkyway. I a partir de la setmana que ve els trobareu a Time Out Barcelona comandant la nova secció que liderarà la primera part de la revista, La ruleta. Cada setmana serà el torn d’un, la missió del qual serà deixar-vos estabornits, bé amb rialles, bé amb emocions. Tots quatre representen el que és Time Out Barcelona: compromís amb la cultura, amb la ciutat i el país en general, creativitat, joventut, frescor, amb una mica de barra i ganes que us ho passeu bé.

Per si no els coneixeu, us fem cinc cèntims de per què els heu de seguir a partir de la setmana que ve. D’entrada, dir Jair Domínguez vol dir enginy, música, literatura i ràdio. És un dels integrants de La segona hora de RAC1. El 2009 va debutar en la ficció amb Jesucrist era marica… i altres contes, i acaba de treure 99 coses que hem d’aniquilar si volem ser independents. No cal afegir res més, oi?

Llucia Ramis és la flamant guanyadora del premi Time Out al creador del 2013 gràcies a la novel·la Tot allò que una tarda morí amb les bicicletes, tercer llibre de ficció d’una periodista que ha guanyat el premi Josep Pla i que no té pèls a la llengua.

Guille Milyway és un altre creador pur. Líder d’un dels projectes de pop de referència de l’escena barcelonina, La Casa Azul. L’any 2010 va guanyar el Goya a la millor cançó original per la pel·lícula Yo, también. I és autor de moltes de les sintonies de ràdio i TV que han marcat la vostra vida.

Aina Clotet és una de les millors actrius de la seva generació: ha rodat onze pel·lícules, ha fet vuit obres de teatre i ha participat en dotze sèries! Però no es queda aquí. Llicenciada en Comunicació Audiovisual, també és autora d’un parell de guions. Ara, a més, podreu llegir-la.

 

 

Tags: , ,

Els nostres lectors fan Time Out (literalment)

dilluns, 13/01/2014 | General

Fa unes setmanes, us vam demanar sTRIBUi volíeu formar part de Time Out i participar en l’elaboració del nostre número 300, una revista que estarà íntegrament escrita pels nostres lectors. Vam rebre més de 300 sol·licituds de les qual finalment hem triat la magnífica plantilla que ens acompanyarà durant uns dies.
L’entusiasme i la professionalitat dels lectors que faran el pròxim número ens fa estar molt contents i per això us volem avançar algunes de les peces que podreu llegir la setmana que ve.
L’Edu González, que setmanalment ens fa la competència al seu blog de patates braves, En ocasiones veo bravas, es convertirà en Pau Arenós durant una setmana i ens recomanarà un dels millors restaurants de la ciutat. També a la secció de Menjar i Beure, Gerard Ripoll, un advocat obsessionat amb el menjar xinès, ens parlarà de la fondue xinesa de l’Olla de Sichuan, mentre que Núria Ginós, propietària del bar Elephanta, ens recomanarà un dels restaurants del barri de Gràcia: el  Salambó.
La setmana que ve deixarem descansar l’Ada Castells i la seva columna serà assumida per Pep Antoni Roig, un entrenador de futbol sala del Penedès. Guillem Rierola, carnisser de Terrassa, ens proposarà un recorregut per les llibreries més noves de Barcelona acompanyat per una estudiant de la Pompeu Fabra de només 21 anys: la Leticia Vila-Sanjuan.
A la secció de Cinema, el Diego Amela farà un experiment ben curiós: farà, només per l’experiència Time Out, una pel·li per a Little Secret Films, seguint el decàleg d’aquesta iniciativa segons la qual la cinta s’ha de rodar en només 24 hores. Ens explicarà la seva experiència en un dietari i, un cop acabada, tots podrem veure la seva pel·lícula a la web de Time Out.
El dramaturg Esteve Soler, subscriptor de Time Out des de (quasi) el principi dels temps, l’advocada laboralista Andrea Leunda i els joves actors Maria Antolín i David Belzunce seran alguns dels participants de la secció de Teatre.
A Música comptarem amb la col·laboració de Marina Arbat-Bofill, una enginyera geòloga que diu que li va el rock i el heavy, però que també confessa que és una fan de Katy Perry. A Ciutat, la Mònica Martín ens explica secrets de la Barcelona més divertida… sabem que es dedica a espantar runners caracteritzada de zombi!
I en tenim més, molts més: il·lustradors, fotògrafs, crítics i redactors per un dia que ens ajudaran a què el número 300 sigui un Time Out molt especial. El dels lectors. A partir del dimecres 15 de gener al quiosc!

Tags: ,

El sector de la cultura reivindicarà el 4% d’IVA el 4 de desembre

divendres, 29/11/2013 | General, Notícies

marearoja

Després de sumar-se a la convocatòria del #24N en contra dels pressupostos antisocials, Marea Roja – Cultura en lluita, l’assemblea creada per treballadors del sector de la cultura, convoca el sector a assistir a una gran concentració el 4 de desembre a les 4 de la tarda a la plaça de Sant Jaume per reclamar l’IVA cultural del 4% i com a resposta a les polítiques anticulturals del govern. Adjuntem el document a la convocatòria de mobilització, a la qual Time Out Barcelona hi assistirà.

“Des de fa un temps estem assistint a unes polítiques que afecten negativament al conjunt de la població. Aquestes polítiques estan portant a la destrucció de llocs de treball , a la pèrdua de poder adquisitiu i al desballestament de les conquestes històriques en els terrenys social, sanitari, educatiu i cultural.
En el terreny cultural, clau en la sedimentació de valors, en l’aprofundiment democràtic de l’accés a l’aprenentatge, en el coneixement i el gaudir en l’experimentació, la recerca, els llenguatges i els nous formats i tot el que significa en el procés individual i col·lectiu d’emancipació, llibertat i esperit crític, les retallades publiques no només estan portant a la destrucció de llocs de treball, via acomiadaments no justificats, tancament de sales, ofegament de l’associacionisme de base, veritable constructor de cultura de proximitat, reducció dràstica dels pressupostos de les biblioteques, retards en els pagaments que han posat i posen al límit els agents, els creadors, els treballadors de la cultura i que han comportat i comporten el tancament de moltes petites i mitjanes empreses, cooperatives, associacions o treballadors autònoms i la desaparició de teixit cultural , sinó que, a més, l’increment de l’IVA al 21% ha comportat d’una banda l’acceleració de la precarització i la destrucció de llocs de treball en el sector i de l’altra impedir l’accés de la ciutadania a la cultura, convertint-­la en un luxe per a àmplies capes de la població.

I la cultura no és un luxe. La cultura és l’aliment de l’ànima, eina imprescindible de desenvolupament humà. I l’aliment de l’ànima ha de tenir el mateix IVA que l’aliment del cos. Perquè defensar la cultura passa per, entre d’altres coses, garantir-­ne el seu accés.

Marea Roja -­Cultura en lluita fa una crida a tot el sector de la cultura per a assistir a una gran concentració, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona, el dia 4 de desembre a les 4 de la tarda per un IVA cultural del 4% (#444) i com a resposta a les polítiques anticulturals dels governs #culturaenlluita #444.”

Tags: , , ,

Busquem autors creatius que treballin a l’estranger

dijous, 7/11/2013 | General

creadors(1)

Volem connectar amb tots aquells creadors que treballeu o cerqueu sinergies i complicitats creatives a l’estranger. Volem que ens expliquis què fas, tant si t’has traslladat a un altre país com si, des de Barcelona, exportes la teva creativitat!

Sabem que a Barcelona hi ha talent.  L’observem cada dia als fogons dels nostres restaurants, on la gastronomia catalana innova diàriament; als laboratoris de les universitats, on es lluita per aconseguir novetats que ens facin més fàcil vida; a les parets de les galeries d’art i dels museus, i també a les botigues, on els joves dissenyadors lluiten per tirar endavant les seves col·leccions. Tots els àmbits de la creativitat són benvinguts: dissenyadors, arquitectes, matemàtics, fotògrafs, tatuadors, coreògrafs i ballarins, gent de la moda, músics, videoartistes, cineastes…

Time Out i l’Ajuntament de Barcelona volem posar en valor tot aquest capital humà que des de la nostra ciutat triomfa arreu del món.Estigues atent a la web www.barcelona.cat/creativa i al hashtag #barcelonacreativa i assabenta’t de totes les novetats!

Participa-hi i podràs sortir a la nova web de Barcelona Creativa que estarà online a partir d’aquesta mateixa setmana i a un reportatge especial sobre barcelonins que triomfen al món que es publicarà al Time Out!

No ho dubtis, si el talent i la creativitat són la teva força i et mous en un entorn internacional, participa-hi!

Festa ‘Els 30 són els nous 20’ a la Fàbrica Moritz

dimecres, 25/09/2013 | General, Nit

Comença el curs i, com no podia ser d’una altra manera, reprenem les nostres festes a la Fàbrica Moritz Barcelona. Per inaugurar la temporada, el proper dimarts 1 d’octubre farem una festa ben especial, on reivindicarem l’eterna joventut i l’esperit de Peter Pan.cartell_moritz
Assumim-ho: ens fem grans. Els dolços 20 ja han passat i ens endinsem en la dècada dels 30, ep, sense por. Però això no vol dir que renunciem a sortir, a anar a concerts, a fer cerveses entre setmana o caure rodons el tercer dia del Primavera Sound. Tenim 30 anys, sí, però la nostra generació continua compartint pis, amb feines precàries, viatjant en low cost i enduent-se tuppers de casa els pares.
Amb aquesta festa reivindicarem les ganes de gresca que continuem tenint en la trentena. Amb un puntet de nostàlgia rememorarem la nostra infància i adolescència i ballarem la millor música dels anys  80 i dels anys 90. Quants cops hem ballat amb Cindy Lauper, Blur o Greenday…!
Els actors de la sèrie de Marc Crehuet i Miki Esparbé Pop Ràpid (que per aquesta ocasió s’han posat el nom de guerra Pop Ràpid Sound System) i DJ Niño, tercer en discòrdia de The Pinker Tones, ens faran remenar els malucs amb Pulp, Suede i (creuem els dits) les Spice Girls. Veniu a celebrar que en teniu 30 i a demostrar que continuem sent i sentint-nos joves. L’entrada és gratuïta per a tothom i si teniu més de 30 anys us convidarem a una Moritz ben fresqueta. Peter Pans, aquesta és la nostra!

Els 30 són els nous 20
Fàbrica Moritz Barcelona (Ronda Sant Antoni, 41).
Dimarts 1. 19.30 h. Gratis (cervesa de franc si tens més de 30 anys).

Tags: ,

Coses que no ens agraden de BCN

dijous, 12/09/2013 | Ciutat, General

Neteja a BCN

Ja sabeu com som: uns entusiastes de Barcelona i uns enamorats de la nostra ciutat. Fem números especials de places de la ciutat perquè nosaltres seiem als seus bancs a llegir, recomanem rutes de pinxos perquè ens passem els vespres de taverna en taverna, us recomanem concerts perquè anem a tots els que podem i fem Top10 d’obres de teatre perquè ens emocionem amb moltes d’elles. Sí, assumim-ho, som uns groupis de Barcelona i sempre intentem ensenyar-vos la millor cara de la ciutat.

A aquest entusiasme se li suma una màxima de la nostra revista: evitar (sempre que puguem) la crítica destructiva i la ridiculització de restaurants, bars, grups musicals o obres de teatre. Fonamentalment, si no ens agrada, no surt a Time Out.

Tot i això, som conscients que hi ha coses de Barcelona que no ens agraden. Cadascú té les seves particularitats i motius però si ens parem a pensar una mica tothom en té alguna al cap: les obres constants i interminables en alguns carrers, la brutícia imperant en molts barris, els horaris de les terrasses (és normal que els dijous les que ocupen el carrer Blai hagin de tancar a les 23 h?), els preus de les entrades, el servei del Bicing, els horaris del metro…

Tots tenim les nostres queixes i algunes estan creant un veritable debat tant al carrer com als mitjans de comunicació. L’exemple perfecte és el del model de turisme que tenim. Hi ha massa guiris? Estem turistitzant en excés la ciutat? O en canvi els visitants ens ajuden a tirar endavant econòmicament en moments de crisi? El debat està servit. Hem fet una enquesta entre la redacció i els col·laboradors de la revista i, per ara, guanya per golejada la turistització de la ciutat. Però també tenen molts punts la falta de zones verdes, les desigualtats econòmiques o l’omnipresència del Barça.

#noensgrada
Per abordar tots aquests temes estem preparant un número especial en el qual posarem sobre la taula totes les coses que no ens agraden de la ciutat. Volem demanar-vos que col·laboreu amb nosaltres i ens ajudeu a triar quines són les coses que més us molesten o que canviaríeu, per tal de fer una ciutat més atractiva per a tots. Podeu fer-nos arribar les vostres opinions mitjançant el nostre Facebook, Twitter i Instagram amb el hashtag #noensagrada
No us talleu i envieu-nos les vostres queixes. Som tot orelles…

La guia Time Out de la Via Catalana

dimarts , 3/09/2013 | General

A finals de juliol, els responsables de l’Assemblea Nacional Catalana es van posar en contacte amb Time Out Barcelona i altres mitjans de comunicació per demanar la nostra col·laboració desinteressada amb la cadena humanaCaptura de pantalla 2013-09-03 a las 12.51.06 que unirà la Jonquera i Alcanar per reclamar la independència de Catalunya el pròxim dia 11 de setembre. El nostre mitjà no es dedica a la informació política, però sempre que calgui estarà al costat de la causa de la llibertat, la de les persones i també la dels pobles que es volen expressar lliurement i democràtica. Vam acceptar l’envit, doncs, però ho havíem de fer amb uns continguts editorials coherents amb la nostra marca. Va ser així com va sorgir la idea de construir un hub digital (un contenidor d’articles) amb la informació pràctica necessària per a tots aquells que el dia 11 es desplaçaran lluny de casa per participar de la Via Catalana. On dormir, on menjar i què visitar, tram per tram. Aquest era el contingut que tenia lògica que Time Out aportés.

Problema: si ho volíem fer bé, el repte sobrepassava les nostres capacitats en recursos humans i per si fos poc ens agafava amb la redacció en quadre per vacances. La primera setmana d’agost ens vam adonar que no ens sortiríem (tampoc no podíem deixar de fer la feina que els nostres lectors esperen de nosaltres!), i va ser aleshores que vam pensar: deixem-nos ajudar. De la mateixa manera que milers de voluntaris participen en l’organització de la cadena humana, potser hi havia periodistes disposats a col·laborar voluntàriament en aquest front informatiu. Vam fer una crida oberta via Twitter i la mateixa nit ja teníem més de vint correus electrònics de periodistes disposats a a ajudar-nos. L’endemà, la María José Gómez, editora del nostre web, ja havia format un equip de sis persones. En ordre alfabètic: Alba Arnau, Anna Buj, Txell Canela, Nil Oliveras, Laura Pons i Marta Salmeron. Que tothom sàpiga els seus noms.  I que tothom sàpiga també que bona part dels continguts del hub van ser cedits per la cara pels amics de les revistes Descobrir Catalunya i Cuina. I que tothom sàpiga també que la correctora lingüística de Time Out Barcelona, la Txell Coll, que és autònoma i treballa contra factura, quan va veure de què anava l’article ens va trucar per dir que això no ho cobraria.

La resta és coneguda. El 27 d’agost vam aconseguir publicar el hub al nostre web i des d’aleshores ha estat una bogeria: desenes de milers de visites al hub, milers d’interaccions a les xarxes socials, i unes quantes desenes d’hotels i restaurants arreu de Catalunya que de sobte van començar a rebre trucades i tancar reserves: “Hola, miri, som un grup que venim a fer la Via catalana i voldríem reservar…”.

Estem contents del que hem fet. No deixarem d’implicar-nos a la nostra manera en aquelles lluites socials que ens semblin justes. Ho vam fer i ho continuem fent contra l’increment de l’IVA de la cultura. Ho fem també quan dediquem portades al dia de l’Orgull Gay o al Primer de Maig. A la nostra manera, sí, però sempre atents al que passa al nostre voltant. Això també és Time Out Barcelona. –Eduard Voltes